Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Helgrapport

Då var det dags för lite helgrapportering. I fredags efter jobb så blev det Möllan med de underbara kollegorna från det nya jobbet. Det var många skratt och glada leenden hela kvällen. Det blev ett antal öl för min del och senare på kvällen blev det Stortorget för att lyssna på Perikles och dansa lite. Träffade där på Danne o Patricia som jag inte träffat på väldigt länge! Ja iallafall så kom jag hem till slut och gick och la mig.

Lördagen började med vätskebrist! Kom på att jag dagen innan blivit inbjuden på bröllop med Joyce, en kollega från Hemköp, i Saxtorp. Ett danskt par som hon känner skulle gifta sig, de var förre detta stamkunder på Hemköp. Så lördagen var full med skratt (när jag förstod vad de sa, är inte så haj på danska) och massor av god mat. Men kvällen var nykter då jag körde bilen när vi sedan skulle hem. Tidigt i säng den kvällen, runt 23 om jag inte minns fel.

Vaknade på söndagsmorgonen och började med att gå och köpa toalettpapper och mjölk, efter frukost förstås. När jag sedan kom upp och skulle packa upp toapappret så märkte jag att jag inte fått med något toalettpapper, jag hade råkat köpa hushållspapper! Jaja, papper som papper. Sen blev det lite plock och diskande här hemma innan jag stack till jobbet och hämtade min moped. Snart kom Emma till Malmö, så jag begav mig till Södervärn och laddade busskortet innan jag köpte ett par folköl och gick hem till Emma. Åkte in till stan runt 19 och mötte upp Nilo för att ta en bit festivalmat tillsammans. Det blev något som skulle vara Orientalisk BBQ men det var inte mycket att hurra för. Får bli en langos nästa gång.

Tog en öl på Lilla torg innan vi mötte upp Louise utanför Max för att lyssna på Veronica Maggio. Fick dock inte bästa platsen, såg ingenting men vi hörde iaf. Så mycket folk där va!!

Nu är det måndag igen, sitter just nu med frukosten medans första maskinerna i källaren är igång. En shake och en kopp te.

Ha det finast!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback