Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Krama nästa person du ser

Angående högerextremism. Kan förstå att människor blir upprörda, irriterade och vad de nu blir ibland. Men det de borde vara upprörda över är hur alla vardagsrasister skjuter invandrare och de med invandrarbakgrund ut ur samhället. Segregation är ett problem på många ställen och det finns ett antal faktorer till det. En del är att människor inte ser varandra som likar, det första de ser är olikheterna. Jag ser också olikheterna, men jag ser på dem med nyfikenhet, aldrig förakt. Vart kommer du ifrån? Kan vara en intressant fråga, men inte den första jag ställer. Vart man kommer ifrån är en del av ens identitet, men det är även vart man bor, vad man jobbar med, hur gammal man är och mycket annat. Krama nästa person du ser, spelar ingen roll vem det är. Sprid kärlek!
Det var inte detta Uppdrag granskning handlade om men det är det som jag kom att tänka på nu när jag öppnade bloggen. En intressant fråga i sig och det behöver diskuteras. Människor behöver förstå värdet på människor!

Se gärna avsnittet, klicka här!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback