Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Måndag

Måndagar är väl härliga!? En ny vecka betyder nya erfarenheter! Steg upp vid åtta och fixade lite och satte mig på cykeln mot jobb, skulle börja 1030. Kom fram och tittade på schemat och skulle se när jag fick rast idag. Hoppsan, märkte att jag skulle börja 1400 och jobba till 2310 istället. Det hade jag missat! Jobbigt när de håller på att ändra schemat, det kommer väl vara så ett tag till, sen får vi nya scheman (igen). Lite irriterande men positiv som man är så fick man ju en extra mil på cykeln och det är ju inte fel. Särskilt när man planerar att cykla till Mörrum i sommar.

Tror inte jag har skrivit det här innan men jag ska cykla till Mörrum i sommar, det enda som kan stoppa mig är att jag inte får iordning en cykel som är säker och klarar av vägen. Cykeln jag har nu tillhör nog Emmas farfar tror jag, gammal och sliten men den är skön att cykla på. Lite smågrejor kan behövas fixas, bakbromsen, försöka göra växlarna lite lättare och eventuellt en ny sadel som är bekvämare. Sen måste jag också skaffa en väska att ha grejor i, tänkte en till pakethållaren och en till styret, borde räcka. Karta så man vet vart man ska svänga och eventuellt en cykeldator för skojs skull. Telefonens batteri kommer inte att hålla i två dagar så den får jag ha avstängd och sätta på vid olika tillfällen fota lite och kanske publicera till Facebook. Ska också bygga upp lite med Herbalife så jag får energi på vägen, lätt och gott så man orkar hela vägen. Ett tält som får plats i väskan måste jag med ha. Hade tänkt mig att två dagar på cykeln blir rätt lagom, tar med badbyxor och en handduk om man hittar en sjö eller något och vill svalka sig. Sen är det bara att hoppas på bra väder. Uppdaterar om detta när det händer saker med cykeln och planeringen.

Ha en underbar dag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback