Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Ny vecka - Nya möjligheter

Lämnade inte in Emmas dator men kom fram till att det är laddaren det är fel på, glapp någonstans. Så en ny laddare är vad hon behöver, tills dess har hon min gamla dator.

Igår var jag på Hemköp och jobbade några timmar och på vägen hem åkte jag inom Emma och fick lite mat och tid med henne. Tack för igår älskade! Idag är jag ledig från Hemköp. I morgon ska jag provjobba för Momenta, ska bli väldigt spännande! Om jag kan få jobba några timmar extra hos dem varje dag så är min ekonomi räddad och jag kanske har hittat ett jobb jag vill jobba heltid med.

"Polisen kan förutspå var och när brott ska begås"
Nu vill polisen i Skåne använda sig av datorprogram som räknar ut var brott begås så att polisen kan antingen avvärja eller gripa förövarna/förövaren. De använde det tydligen i samband med skjutningarna mot bussarna i Malmö och resultatet stämde ganska bra med verkligheten. Det är många parametrar som ska stämma överens för att göra en bra uträkning men om det fungerar är det bra, men frågan är vilka brott som kan förutspås. Även rån och överfall? Det är ju inte alltid de är beroende av alla de parametrar som finns i datorprogrammet, utan kanske mer spontant beroende på den personen. Man kan väl omöjligt lägga in parametrar för varje person, deras liv.
Läs mer



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback