Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Två dagar kvar - o lite midsommarreview

Då var det inte så långt kvar på Hemköp. Idag börjar jag 16:00 och stänger butiken vid 23, nästan likadant i morgon. Tror jag åker dit tidigare idag så jag hinner städa ur skåpet så jag slipper lägga mycket tid av min semester för att göra det. Det är ju lite problematiskt att lämna tillbaka alla grejor klockan 23:10 en fredag kväll, inte många kvar där då.

En veckas semester har jag sedan, förmodligen händer det inte väldigt mycket under den veckan, åker ut till stranden, letar upp en sjö någonstans, kanske utnyttja sommarkortet som jag köpte häromveckan. Jag kommer inte åka upp till GBG under nästa vecka men jag lovar att det är prio ett när jag åker någonstans utanför Skåne! Jag ska åka upp och hälsa på min älskade storasyster i skogen där uppe! Är så sällan man är där och verkligen sällan man lyckas träffas, vi har svårt att träffa in samma helg i Mörrum.

11e juli börjar mitt nya arbete! Spännande, börjar nästan bli lite nervös. Har ju aldrig varit så länge på ett jobb som på Hemköp så det blir verkligen ett bryt i min vardag detta! Ska bli riktigt kul!

Ska jag skriva lite om midsommar kanske. Började vid strax innan tolv då jag körde ut min bil till parken och sedan tillbaka hem för att förbereda lite mat och annat som skulle med. Var sedan tillbaka i Pildammsparken runt tre, de andra sa att de skulle vara där runt tre. Men första kom vid kvart i fyra, Dan! Trodde han skulle komma lite senare men icke, han är en klippa! Sen var det bara att sprida ut filtarna och sätta sig ner med alla glada miner och börja snacka dricka och njuta av solen när den tittade fram. Det var lite kallt men det var skönt när solen stack fram sina strålar mellan molnen. Vi åt, drack och hade en härlig tid tillsammans. Sen blev det Irländsk julafton, där man sätter en pinne mot pannan och snurrar runt och sedan springer en runda. Det gick nästan bra, damp rakt ner i backen och fick en liten rispa i ansiktet. Men det var det värt, jag vann ju! När mörkret började falla så packade vi ihop våra grejor (har ingen aning om vad klockan var) och la en del i min bil. Efter det begav vi oss in mot staden för att hitta fortsatta trevligheter, vi hamnade på Deep! Massa dans och skoj innan det var dags att dra sig hemåt, trött, glad och berusad av öl, snaps och liv!

Ha det underbart! Jag hör av mig...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback