Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Måndag igen

En ny vecka igen. Från och med idag har vi nytt schema på jobbet så vi får väl se om det fungerar eller om det blir ännu ett nytt schema. Byter schema ett par gånger om året så det är svårt att planera lite längre fram, en vecka går bra, kanske två. Menmen...

Kom precis upp igen efter att försökt få upp cykellåset. Eftersom att nyckeln gömmer sig någonstans så skulle jag försöka såga upp låset och det får jag ju säga att det var ett bra lås. Satt i 30 minuter med en bågfil och kom knappt en mm in i låset så det betyder ca 5 timmars sågning och det hinner jag inte idag, så det blir promenad till jobbet idag igen. Får nog banne mig köpa ett busskort istället när lönen kommer. Men ska ha i ordning en cykel också. Cyklar och jag verkar inte komma överens. Jag hade en bra cykel när jag flyttade ner men den var borta när jag hoppade av bussen en dag från jobb, nästa försvann utanför Hemköp när jag jobbade. Sen fick jag låna Emmas ena cykel och den var skev från början och sen helt plötsligt så låste sig hjulet, och då fick jag mammas gamla cykel och den fungerade bra hela vintern, nästan. Jag blev påkörd så den cykeln är också skev och går inte att använda. Sen hade jag en annan av cyklarna Emma hade, det blev punktering och när jag skulle laga den så märkte jag att hjulet rostat fast så det gick inte att få av hjulet. Kanske går men jag behöver lite smörj...

I onsdags var det premiär för Fångad! :-) Det var väldigt roligt! En väldigt bra story och väldigt bra genomfört av alla inblandade. Nu kommer jag tyvärr inte hinna se fler föreställningar förens på lördag då jag jobbar de tiderna, så klart. Men jag längtar verkligen till lördag för det ska bli kul att se sista föreställningen :-) Brukar alltid vara så stor skillnad på första och sista föreställningen när skådespelarna kommer mer och mer in i det och allt på scenen rullar på bra när de gjort det ett antal gånger innan.

Vi hörs snart igen!

Ha en underbar dag alla!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback