Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

I'm free!!

En liten berättelse om ett bi
Jag var ute och flög en solig och vacker dag. Plötsligt kände jag en härlig doft. En god nektar fanns i närheten, precis vad jag letar efter. Jag närmade mig denna okända växt och kände doften bli allt starkare och mer underbar. Där är den! Jag landar längst upp och börjar mumsa i mig. Det är verkligen härligt, en solig, varm och fin dag. Jag är glad. Jag kommer längre och längre ner mot mitten och det smakar verkligen gott. Efter en stund märker jag att mina fötter blir klibbiga och tyngre men det smakar så gott att jag fortsätter, jag kan ju ändå flyga härifrån när jag vill. Jag börjar glida neråt och upptäcker att där nere är ett hål med någon slags vätska. Jag försöker klättra uppåt igen, men det går inte. Det är halt och mina små ben är tunga. Jag försöker flyga men inser att mina vingar har också klibbat ihop. Nedanför i hålet ser jag andra bin ligga, drunknade. Jag är fast! Jag går mot döden...

Jag har precis tittat på DVDn av Allen Carr, Easyway. Det enkla sättet att sluta röka. I filmen berättas det om hur man blir fast i nikotinfällan och det är precis som jag beskrev i min berättelse ovan. Man vill prova, efter första cigaretten är man fast. För cirka en halv timme sen så tog jag mitt livs sista cigarett, jag tog beslutet. Nu är jag en glad icke-rökare! De första dagarna kommer jag att känna en tomhet som är likartad hunger. Jag kommer tro att jag "behöver en cigarett", men det gör jag inte. Cigaretter ger mig absolut ingenting, ingen tillfredsställelse inget positivt överhuvudtaget. Jag ska då istället tänka, jag är en icke-rökare och jag håller på att ta död på det lilla nikotinmonstret som bott inuti mig nu under alla dessa år.

Jag har ju slutat röka tidigare, men det har alltid slutat i samma spår, jag tänder en cigarett. Skillnaden denna gången är jag inser varför jag har rökt och sett orsakerna, fått de förklarade för mig. Det finns ingen anledning till varför jag har rökt, det är bara illusioner. Hjärntvätt sedan jag var barn. Samhället på ett eller annat sätt får det att framstå att röka kan ge någonting, det gör det inte.

Never, ever again!

Vill du veta hur du ska göra? Gå in på www.allencarr.com eller fråga mig.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback