Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Jag vet inte riktigt

Idag är en händelselös dag för mig. Nästan. Steg upp vid åtta, började att kolla Twitter och se vad som hänt under natten och sedan tidningarna. Men det var inget som fångade mitt intresse idag, eller jo men inte som fångade mitt engagemang i alla fall. Så idag blir det ingenting vettigt att skriva om mer än vad som hänt mig och runt mig. Som sagt, efter allt uppdaterande var det dags att ställa sig vid diskbänken och diska så då gjorde jag det. Började med att lyssna på Betnérs podcast från i fredags och övergick sedan när det var slut till TSKNAS (mer om det på www.riketssal.se). Efter ett tag så började jag ropa på Emma så att hon också kom upp och började dagen, hon steg upp och gick ner till Ica.

Strax efter tio anlände våra frukostgäster, Anders, Sofie, Leif och Marie, alltså familjen Bengtsson/Ekenstierna + en Lind åt frukost tillsammans i morse. Ni kan se buffén på min Facebook om ni vill. När de hade åkt så har jag blåst min gamla laptop och gjort om den till Emmas, jag köpte ju min Mac förra året och den andra har mest använts till bokföring och deklaration och den är ju inlämnad nu. Så nu är den hennes i alla falla, hon behövde ju en sedan hennes gamla är svåråtkomlig (laddaren fungerar inte).

Idag är det över fyra dygn sedan jag tog min sista cigarett, det känns väldigt bra. Jag får ibland en släng av att man ska gå ut och ta en cigg, men man kommer snabbt på andra tankar. "Vad skönt det är att inte behöva det, vara bunden, fast. Jag kan styra över mitt eget liv." Det är oftast när jag har långtråkigt eller ingenting att göra som jag känner av det. Men det kommer också att försvinna, det är vanan som sitter kvar. Röksuget i sig är bort alla redan!

Jag och Emma beslutade en grej häromdagen. Vi kommer att skaffa en varsin lägenhet.

Hittade en intressant sida idag, Second Opinion. En sida där man kan läsa och publicera vinklingar och fakta om nyheter man läst. Allt som sägs och skrivs har två sidor, eller fler, och de ska också få en plats i ljuset. Så gå in där och läs.

Emma kommer nog snart hem, hon är på teater just nu men den är nog slut, eller snart slut i alla fall.

Ha det bäst!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback