Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Vem vill gå på strippklubb?

Ja igår läste jag och många andra i Sydsvenskan att det i Malmö kommer öppna en strippklubb. De kommer att ha dansande tjejer och servera folköl och läsk. Eftersom de inte ska servera alkohol, ha dansgolv och dylikt behöver de heller inget tillstånd så de kan ha öppet när de vill. Detta skapar så klart skrik och rop från många håll. Jag skrev något positivt på twitter och hamnade snabbt i en diskussion. Argument från båda hållen är bra men jag står kvar, jag är för sådana här ställen. Så länge ägaren och de som har hand om stället sköter det snyggt och på rätt sätt så kommer inte till exempel trafficking eller prostitution bli problem vilket annars är det tungt argument på mot-sidan.

Idag såg jag en artikel om att ägaren till fastigheten inte visste någonting om det som planerade att öppna nu till helgen och han tänker göra det han kan för att hindra detta. Det var tydligen lite som eventuellt inte stod rätt till med kontrakt och liknande, vilket inte är bra. Men om allt är ok annars, varför ska man då hindra det?

De tjejer och killar som arbetar med sådant kan nog ha ett väldigt roligt arbete, jag hade gillat det om jag hade kroppen för det. Om de själva väljer och väljer det för arbetet i sig och inte för pengarna så får de gärna göra det, detsamma gäller prostitution men det tar vi en annan dag. Som sagt, om de själva väljer, de får anständigt betalt, säkerheten kring dem är bra så är detta bara positivt. Sex är något som idag blir mer och mer accepterat i hela samhället så att öppna sådana här ställen tror jag bara är bra. Vi är inte så pryda som vi var förr.

En annan viktig del i denna frågan är, ska de även ha män som dansar? Där röstar jag absolut för igen, det blir mer jämställt för både besökare och de anställda. Det minskar ett av argumenten emot, att det endast är ett sätt att se ner på kvinnor. Alla gillar vi väl att se en attraktiv kropp av det kön eller de kön vi tänder på? Varför ska vi inte ha möjligheten till det om de som väljer att visa sig gillar det?


Lite kvällsfunderingar. Nu ska jag gå och lägga mig. Sov gott.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback