Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Nydagslöfte

När man i slutet ligger och tänker tillbaka på den tid man levt, vad ångrar man då? Har hört någonstans att man ångrar mer de saker man inte gjort än de saker man har gjort. Det säger en del. Nyfiken? Prova! Är det någonting du undrar över om du ska göra eller inte så tänk efter, hade du ångrat dig om du inte gjort det. Är svaret minsta tveksamt så gör det. Man ska inte dö nyfiken, lite av den klassiska Carpe Diem. Ta dagen, gör det bästa av den. Så försöker jag göra, det är därför jag bland annat inte avlägger något nyårslöfte. Varför ska man egentligen göra det när det är bättre att göra sitt bästa varje dag och lova sig det varje morgon istället för en gång om året. Vi kan kalla det Nydagslöfte. Det är inte så svårt.

Så Juholt fick sitta kvar. Tankar om det? Hörde en kommentar i morse, "Hade det varit en kvinna hade hon varit borta för länge sen". Men vad säger det, att han ska bort för det? Varför ska man behandla män likadant som man behandlar kvinnor, ibland känns det bättre att behandla kvinnor som man behandlar män. Alla är lika mycket värda, respekt, sympati, förståelse. Man kan undra lite varför Juholt får så mycket skit i media. Carl Bildt har väl inte varit den bästa politikern, men han sitter kvar utan nästan någon som helst protest. Menmen.. Får väl se vad som händer 2014.

Fick inte vidareutbildningen på jobbet. Besvikelse.

Ikväll är det fredag och den kommer förmodligen att spenderas framför datorn där jag nu sitter. Hoppas jag får motivation att skriva, skriva mer än det som jag skriver här. Stänga av musiken, låta tystnaden ta över, ta ett glas vin, skriva. Får se vart kvällen leder.


Ha d gott!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback