Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Fartfylld lördag

Jag säger bara, hotellfrukost. Efter en sådan frukost med mycket och feta grejor att välja mellan så står man sig ett tag och vad passar bättre innan en dag på Liseberg.
 
Vi bestämde oss för att gå till Liseberg från hotellet vi bodde på när vi fick syn på cyklarna man kan hyra för att cykla runt i staden. Nizze och Josse berättade att de försökt hyra sådana tidigare men inte lyckats, denna gången var jag med och jag är grym. Vi lyckades kvittera ut varsin cykel och begav oss mot Liseberg.
 
Vi hade en underbar dag, började med Kanonen och körde sedan på med AtmosFear. Fy f*n vad högt det är, fin utsikt som bara försvinner när man faller från 140 meters höjd rakt ner. Älskar att åka berg och dalbana och skrika för stämningen, behövde inte tänka på det denna gången utan skrek rakt ut. Darriga ben, skakig röst och tom blick. Sådan var jag när jag stod på stadig mark igen. Men jag hade åkt den igen.
 
Vi hade tur och åkte Lisebergbanan i rätt tid för den fastnade tydligen sen men passagerare i, de satt fast i 20 minuter om jag minns rätt. Kållerado och Flume Ride gjorde oss blöta tre gånger under dagen. Och jag vann femkampen!
 
Avslutade med ett par öl på ett ställe vid namn vino bar innan vi hittade cyklar för att ta oss tillbaka till hotellet. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback