Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Köör bara - Fredag

Fredagen började strax efter tolv och fyra timmars sömn. Till frukost åt jag färskpotatis, matjessill och gräddfil med gräslök. När jag packat färdigt tog jag mig bort till tåget för att bege mig mot Hässleholm, klart var man tidig då köpte mig en Neo och satte mig på O'Learys för en Brooklyn IPA. Eftersom alla tåg var försenade tog jag ett "tidigare" tåg, det skulle kommit tidigare men kom ganska lagom och jag var i Hässleholm ungefär samtidigt som Nizze och Josse som sedan skulle ta mig med bil till Göteborg. Vi skulle till Liseberg på lördagen.
 
Efter Halmstad kom vi in i ett sådant regnväder som gjorde att vi fick ligga en bra bit under hundra för att kunna se framåt. Det regnade. Mycket. Men fram kom vi och då var det mer eller mindre torrt i Göteborg, förutom översvämningen på motorvägen förstås. Hittar hotellet, fixa in grejorna och stack ut på stan.
 
Vi skulle hitta någonstans att äta och plötsligt satt vi på Hard Rock Café, eller plötsligt var det kanske inte, vi promenerade klart en bit. När mina bordskamrater gick ut för att röka passade jag på att kolla Twitter och när jag satt där kom det en kille och satte sig mitt emot mig. Han började prata, och prata, och prata. Han satt kvar länge innan han gav upp och vi skrattade och hade kul, mest för att han var som han var. Han hade varit med om mycket men tror inte många ord var sanna. Köör bara! (Ett utryck han körde mycket och som vi snappade upp).
 
Vid bordet bredvid satt en tjej som Nizze kände igen och han frågade mig om det inte var Alexandra Gustavsson. Jag gick in på Facebook och sände en vänförfrågan för att se om hennes telefon blinkade, det gjorde den. Så vi träffade en gammal bekant från skoltiden, högstadiet senast, vilket var kul. Världen är liten!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback