Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Spännande middag på födelsedag

På onsdagen landade jag i Malmö efter en relativt lång semester i Karlshamns kommun. Efter att tåget varit inställt och resan börjat med ersättningsbuss till Kristianstad kom jag till Malmö varm och hungrig. Slängde ut en tweet med en fråga om någon ville käka lite på Möllan med mig. Responsen kom snabbt och jag begav mig mot Mascot för att möta upp Linus Bjarnelo. Efter en portion köttgryta och två öl var det dags för Linus att återgå till arbetet på andra sidan torget men istället fick jag sällskap av Lexi "Smyyylan" Lindström och tog en öl till. Det var ett kärt återseende då vi inte träffats på länge.
 
När jag kommit hem slängde jag in väskorna och begav mig till Posten för att hämta ut paket, Camillas födelsedagspresent. Efter en dusch och klädletande begav jag mig mot Bloom där vi skulle mötas utanför men ni som känner mig vet hur jag är, presenten låg kvar på köksbordet. Så det fick bli att gå inom en blomaffär för inte kan man komma tomhänt till en födelsedagsmiddag. Jag kom fram i god tid som vanligt och när de andra sju personerna anlänt började vi med champange på terassen vid vattnet i Pildammsparken. Solen sken och speglades på vattenytan, leendena var många, fåglarna kvackade i dammen och glasen höjdes. Det var en riktigt bra början på kvällen.
 
Inte någon av oss hade varit på den restaurangen tidigare och visste hur det gick till, så alla blev vi lite överraskade. Några av oss mer än andra. Där fanns ingen meny utan man bestämde bara hur många rätter man ville ha och om man ville ha vin till. Vi valde tre rätter och två av oss valde utan vin. Man fick inte veta vad som serverades utan plötsligt stod där en tallrik framför en med ytterst märkliga formationer och färger. Man visste inte vad man skulle sätta tänderna i så man åt försiktigt och det dröjde inte länge innan diskussionerna var igång om vad vi egentligen stoppade i munnen. Jag måste erkänna att jag är dålig på att identifiera smaker på det sättet så jag satt mest och lyssnade på de andra. Men jag gissade rätt på snigeln.
 
Det var en väldigt spännande middag och det var mycket gott vi fick i oss. Det jag gillade minst var nog desserten men jag är inte så galen i sötsaker generellt. De matchade även vinerna till varje rätt och det hände små spännande saker för smaklökarna även i mellan rätterna, som på bilden nedan.
 
När alla var ätna var det dags att säga tack och hej, men inte för alla. Det var trots allt en 30-årsdag vi hade att göra med så hälften av oss begav oss mot Möllan och Cuba Café för att fortsätta kvällen. Efter ett antal svettiga sambaförsök och "några" öl var klockan över två på natten och Camilla skulle ta tåget till jobbet klockan sju. Kvällen var helt underbar med glada miner, skratt, god mat och dricka. Och inte att glömma dansen.
 
Tack till alla medverkande!
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback