Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

25-årsfesten

Vilken kanonfest jag hade i lördags (ja Linus, jag gillar ordet kanon)! Med ett tema som bestod av Astrid Lindgren var där flera kära gamla figurer som dök upp, där fanns bland annat Karlsson på taket, Riddar Kato, Pippi Långstrump med flera. Själv var jag Paradis Oskar och blev förvånad över hur många som inte visste vem han var, en del sa bara 'luffaren från Rasmus på luffen', vilket visserligen var rätt.

Kvällen fortskred och fler människor trillade in efter hand, en del utklädda och en del inte. Dumma Facebook som inte fungerar som förr! Förr kunde man skicka meddelande till de inbjudna till eventen men numera verkar inte det fungera.

I alla fall. Min kära gamla vän Niclas "Nizze" Juneld f.d Johansson stod helt plötsligt utanför dörren och jag höll på att vika mig av förvåning. Han hade fått för sig att spontant komma ner och han var mer än välkommen, han hade ju en flaska whisky i handen som han räckte över till mig. Han stannade ett bra tag men körde hemåt Blekinge igen senare på kvällen, efter en kvarta whisky. Eller?

Efter att väktaren hälsat på och velat vi skulle sänka så är det ganska suddigt och många historier från den tiden fick jag istället höra dagen efter när jag träffade C & D för persisk mat på Möllan. Läste även lite på Möllan.nu och Linus blogg (LoL, Life of Linus) där han skrev om samtalet innehållande hans krönika och hans stånd. Kul krönika för övrigt.

Det var kvällen lite sammanfattad. Dagen efter vaknade man med lätt huvudvärk, dränkte halsen med vatten och sov lite till. Sen var det bra. Lägenheten bestod av flaskor, burkar, hattar överallt och i soffan låg där ett svärd. Det var en bra kväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback