Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

ESC - Escape

Då var det åter igen dags för all denna hysteri kring schlagern. Nu är det på lördag dags för Eurovision Song Contest, ESC. Jag gillar förkortningen, ESC = escape! Men åter till saken, ikväll var det semifinal inför lördagens stora final. Jag såg det delvis eftersom jag sitter på jobbet, det är bara där jag ser på tv. Lite synd att Israel inte kom med men ute förvånad att tanterna från Ryssland kom med.

Det mesta jag hört från ESC detta året är igår natt när jag cyklade hem från jobbet. Podcasten På vift hade en schlagerfestivalspecial som jag lyssnade på. Avsnittet leddes av Linus Bjarnelo och Joseph Pollack och var inspelat runt 02 på natten till söndagen, det betydde att de var inte nyktra. De lyssnade på bidragen, kommenterade och betygsatte. Det var mycket roligt att se dem ångra sig idag på Twitter när bidragen visades på tv. Lyssna gärna på avsnittet, finns på Möllan.nu eller sök på iTunes.

På lördag är jag hos min syster så jag vet ännu inte hur min schlagerlördag kommer att se ut, spännande.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback