Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Mitt Romney och USA

 De senaste dagarna har videor på Mitt Romney florerat i mitt Twitterflöde. Han har en bakgrund som mormon och bara det säger ju en del, religion och politik bör inte blandas. Men USA är speciellt på många sätt och sättet de för politik är också speciellt, det kallas demokrati men handlar mest om pengar och marknadsföring. Det är ett företag. 
 
När det gäller vapen- gay- och abortfrågor är USA väldigt extremt och då speciellt republikanerna. De så kallade pro-life-människorna kör stenhårt på antiabortffågorna med de allra mest korkade argument, som ofta grundar sig i religion. Alla bör ha vapen för att skydda sig själva mot de kriminella, som har vapen. Fight fire with fire.
 
Homosexualitet är en synd, en sjukdom eller något annat som passar deras "värderingar". Allt blir så märklig. Såg idag ett klipp när Romney träffade en gammal veteran som tvekade på om han skulle lägga sin röst på honom. Han ställde frågan om homoäktenskap och fick till svar "I believe a marriage should be between a man and a woman". Det var det enda svaret han fick, han var själv homosexuell. Romney får inte hans röst. 
 
Varför ska inte människor som vill gifta sig med en av samma kön ha samma rättigheter som alla andra? Om man vill gifta sig med den man älskar varför ska det finnas ett krav från samhället på vem man bör älska? Jag är helt oförstående inför det. Jag förstår verkligen inte hur mycket jag än försöker. 
 
Mitt Romney. Vilket nöt. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback