Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Mot Ruesjön på två hjul

Har haft underbara dagar uppe i Karlshamn. Varit uppe sedan förra lördagen men imorgon åker jag hem igen. Igår cyklade jag och Nizze upp till Ruesjön för att bada, det var ett par år sen sist. Förr var man alltid där och badade, om man inte var i ån förstås. Så jag satt i Gustavstorp och väntade på Nizze som sen rullade in på uppfarten med sin cykel bak på bilen. Sedan begav vi oss.

Efter ett tag ångrade han sig nästan att jag övertalat honom att ta cykeln istället för bilen men jag tyckte det var en utmärkt idé. Det är en del backar både upp och ner men jag som cyklar till jobbet dagligen klarade det galant medens Nizze flåsade som attan. Men fram kom vi och Nizze som tjatat om att han var varm kände på vattnet och satte sig på bryggan. Jag dök i. Ja, förr var jag en badkruka som i sista stund tog mig i vattnet när de andra var på väg upp men nu är det bättre med det.

Vi passade på att plocka lite blåbär vid sjön och hallon längs vägen hem. Livet var härligt, vi skrattade och njöt av tillvaron. Vi har känt varandra i nästan 20 år och vi har haft mycket roligt tillsammans så det var en bra idé med cykling och bad.
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback