Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Herregud vad tiden går

Nä då jag tror inte på gud så jag missbrukar inte herrens namn. Men tiden går och jag säger hela tiden att jag måste blogga men aldrig blir det av, vet inte varför. Behöver få igång mitt skrivande, har många tankar men får inte riktigt ord på det men jag lovar att försöka mer.

Så ikväll var det Oslipat med Magnus Betnér på Tangopalatset i Malmö. Betnér är störtskön, väldigt rolig samtidigt som man tänker till varje gång man lyssnar. Ibland kan det bli att man känner sig träffad av vad han säger men man tar inte illa upp eftersom man vet att han har rätt. Inte alltid rätt i vad man själv tycker men vad han tycker. Alla har rätt till sin åsikt det tycker jag verkligen men vissa åsikter är helt uppåt väggarna och då ska man verkligen få säga det. Det var även andra komiker på scen, riktigt roligt att gå på stand-up måste jag säga. Fick inte många bilder då man hade fullt upp med att skratta och lyssna på vad de sa. Men här kommer iaf en.



Lite annat som har hänt, jag massor. Jag orkar inte ta det just nu men ni kommer att se vad som händer om jag bloggar mer regelbundet. Det jag kommer på just nu eftersom jag sitter vid datorn är att jag slog dit med inlinesen i förra veckan, jag har ett sår på handen som värker när jag skriver menmen. Jag ska också säga att designen på min hemsida kommer att förändras så fort jag har tid att sätta mig att koda om den. Det tar ju lite tid och jag har inte tid just nu.

I helgen är det Vårfest hos mig o Emma. Har ni inte blivit bjudna så välkomna hit! Bara hör av er så ska vi ordna det. Ja visst det är påskafton men det skiter jag i. Jag är inte ett dugg religös och tänker inte på Jesus under påsken, jag tänker bättre ob på röda dagar. Så i helgen är det fest. Och på tal om helg så kommer jag att byta jobbehelg, alltså jag ska jobba den andra helgen. Jag jobbar ju varannan helg redan men nu blir det den andra helgen, vilket jag tror passar mig bättre.

Vad tror ni förresten om det här med att filmer ska släppas On Demand två veckor efter biopremiären? Låter det som en bra idé eller kommer det att påverka biograferna? Jag gillar verkligen att gå på bio även om jag sällan gör det och jag vill verkligen att det ska gynnas. Det är en helt annan känsla att sitta i en biosalong än hemma i soffan. Ja visserligen kanske man kan sakna den där kalla ölen om man sitter i salongen men det kanske går att ändra på. Varför inte en bio med 18-årsgräns? Men visst man kan ju bli för full och börja kasta popcorn på varandra! Eller ja iaf de som inte kan "hantera alkohol"... Oj nu tappade jag visst tråden. Måste vara för att jag är hungrig. Jag återkommer så ha en underbar dag, när ni nu läser detta!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback