Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Det var visst nån som dog

I morse fick man reda på att Osama har dött, skjuten av amerikanska soldater i Pakistan. Nästan 10 år har gått sedan 9/11 och USA har ständigt sökt efter denne man och äntligen har de fått tag i honom. Inte så kul för George W Bush som försökte länge utan att lyckas men desto roligare för Obama som jag gissar stiger i popularitet, även bland republikanerna. Amerikanare är så patriotiska att alla som ger sig på the US of A ska döden dö och när det är gjort är alla nöjda. Amerikanare är väl ett slag för sig.

Skönt också för muslimerna att han är borta då han påstod sig göra många av attackerna i Islams namn. Lite jobbigt att han dödat massor av muslimer också. Han är helt enkelt en massmördare eller ja kanske inte så mycket på senaste tiden då han förmodligen har lagt mer tid på att hålla sig gömd än att organisera attacker. Han var mer av en symbol.


Just nu sitter jag i soffan och skriver och Emma sitter med alla skivor och skivspelaren, hon håller på att skapa lite ordning samtidigt som det finns muffins i ugnen. Nån som är sugen? Hör av er! I onsdags så var jag på min första träning med Limhamn Griffins och det var så skönt att få på sig axelskydden och hjälmen igen. Ca sex år sen som jag spelade sist så det var på tiden att köra igång igen. Idag blir det ingen träning då jag behöver vara hemma ikväll.

Har lämnat in deklarationen också idag. Sista minuten, men det är så tråkigt. Nästa år blir det lättare, hoppas jag.

Nu byter jag helg! Jag jobbar ju varannan helg men nu ska jag byta helg så det blir två helger på raken, vilket inte gör så mycket för då blir det mer pengar i fickan nästa månad. På onsdag nästa vecka ska jag på ett möte någonstans i Malmö, kommer mer om det i ett senare skede.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback