Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Vågar jag..?

Jag har funderat på en sak. Tänk om man skulle säga upp sin lägenhet, sälja det mesta man har och bara spara på kläder och datorn. Sedan flyttar man runt hos vänner, hyr in sig i något rum då och då, i värsta fall en natt på varndrarhem. Bara man har tillgång till en tvättmaskin en gång i veckan, el, internet till datorn och gott sällskap så kommer det att gå hur bra som helst.

Frågan är. Vågar man? Har jag så kära vänner? Hur kommer jag känna efter några veckor? Har jag sagt upp lägenheten blir det ju svårt att få en senare. Alternativt kan man eventuellt hyra ut sin lägenhet i andra hand under tiden, i intervaller på tre månader i stöten.

En annan fråga är om man klarar av att inte ha så mycket tid i ensamhet som man nu vant sig vid och börjat trivas med. Visst kan man ta en natt på hotell eller vandrarhem om man någon gång känner att man vill ha en stund för sig själv, eller tälta.

Anledningen till att jag funderar är att jag vill spara undan pengar för att kunna resa iväg till Australien som jag pratat om tidigare i bloggen. Jag har hört om en person som gjorde så, kommer inte ihåg vem. Kan ha läst det någonstans eller hört av en vän eller bekant.

Vågar jag? Kom gärna med förslag! Ett förslag är ju #smulfort i Eslöv.




Kommentarer

Postat av: Emelie

Klart du vågar, jag hänger med till Australien iaf! kram

2012-04-19 @ 21:20:16


Postat av: Storasyster

Se det som en förberedelse innan resan. "Leva i ryggsäck" med bara det nödvändigaste..... Snart är det sommar, då kan du tälta ;-) ensam.

2012-04-20 @ 08:48:12



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback