Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Rakat eller inte?

Kommer ni ihåg #hairriot? Under Melodifestivalen råkade en kvinnlig hårig armhåla komma i rutan. Det blev ett nedrans liv om det. Först har vi alla de som tycker att genom att man föds till kvinna får man också en plikt att hålla sina armhålor renrakade. Sen har vi de som tycker att de som tycker som ovan nämnda har helt fel. Jag tillhör den senare kategorin.
 
Man föds med hår på kroppen så det är helt naturligt att det ska vara där. Sen har det blivit en trend att kvinnor ska raka sig både här och där medan vi män kan springa runt hur håriga vi vill. Rättvist? Knappast! Om man rakar sig under armarna får man gärna göra det, det som räknas är anledningen till varför. Vill man det själv är det helt ok men då ska man också fundera på varför man vill det. Är det för att trenden säger det, för att man blir retad och hånad om man inte gör det eller är det för man tycker det känns bättre?
 
Idag rakade jag mig under armarna. Varför? Jag har hört att det känns fräschare plus att jag vill prova hur det känns och är. Likadant som ni kan testa att låta det växa ut kan jag prova att raka det. Det är det som är så bra med hår, det växer ut och man kan alltid ändra sig. Det är ju inte som andra kroppsliga ingrepp som styrs av olika krafter, som omskärning.
 
En annan sak. Att inte raka sig under armarna som kvinna är inte att ta ställning utan det handlar om ett enskilt val som ingen utifrån vet någonting om.



Kommentarer

Postat av: Dom kallar mig Yngve

Jag svettas mer när mina armhålor är rakade. Hud mot hud liksom, blir klibbigt och jävligt och så får jag gärna utslag också. Skönt att ha sluppit den biten i över tre år nu.

Återkom med en uppdatering om hur du upplever din tid som rakad!

Svar: Än är jag inte förtjust men jag ska helt klart återkomma med mina slutresultat.
MrLind87

2012-08-31 @ 12:07:59
URL: http://antipod.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback