Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Malmö

Vad händer i Malmö egentligen. Det nya året började med att en 15-åring skjutits i huvudet och som senare under nyårsdagen avled av sina skador. En 15-åring. Ett barn. Det känns inte som en bra start på 2012 för Malmö. Idag sköts en man till döds vid lunchtid, mitt på dagen, borta vid Kantatgatan. Jag har bott i Malmö nu sedan 2008 och jag trivs väldigt bra, älskar staden, folket, inte alltid vädret, men jag undrar vart alla dessa avrättningar kommer att leda. Vad behövs göras för att få ett stopp på detta? Tror att det behövs insatser från flera håll. De flesta av dessa mord och skjutningar verkar ha med kriminella gäng att göra så det är viktigt att man får ett stopp på dem. Frågan är hur. Polisen, politikerna, invånarna.

Jag rör mig ganska ofta i Malmö när det är mörkt, särskilt nu under vintertid, och jag är aldrig rätt att bli skjuten även om man tänker på vilka håll man tar. Men så gör jag överallt, det är inte bundet till Malmö. Största risken är väl att bli rånad vilket vore tråkigt men man då hoppas man att de bara sakerna och sticker, att de inte börjar slå på en, materiel går ju att ersätta.

Lite tankar bara. Nu drar jag snart till jobbet.

Ha det gott!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback