Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

En liten tanke...

Fick en lapp i handen häromdagen när jag var på Mobilia. Det handlade om Sverigedemokraterna och den demonstration de ska ha i Malmö nästa helg. De skulle enligt lappen spela sina budskap på de dödskjutningar som varit i Malmö den senaste tiden. Inte för att jag vet hur de vet vad de ska säga men ändå. Det som hänt i Malmö har inte med invandrare eller folk med invandrarbakgrund att göra, nej jag vet inget som ni inte vet, men som med allting annat som människor gör så har det med individer att göra. Visst de är inte födda att bete sig som de gör utan de blir formade av många faktorer som till exempel familj, uppfostran, religion, samhället, segration, otacksamhet, oförståelse, okunskap, brist på respekt och mycket mer. Jag ska inte börja diskutera vad som ligger bakom dessa morden men jag kan säga att det inte har med hudfärg eller nationalitet att göra. Ibland kan det verka så på ytan men det är inte det som egentligen hände. Rasism är också förbannat ytligt, det spelar ingen som helst roll vart du kommer ifrån, vilken hudfärg du har, vilket språk du talar. Det som spelar roll är du bemöter andra människor, hur du blir bemött.

Hoppas er helg blir bra, nu blir det nog uppehåll i bloggandet en vecka men vi hörs sen!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback