Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Möllankollektivet - Min lördag, so far.

Då var det lördag kväll och just nu sitter jag vid köksbordet och har precis proppat i mig makaroner med sojakorv. Ungkarlsmat? Är inne på dagens femte öl just nu. Steg upp klockan 12 för den där förbannade tvättiden, alltid drygt att få mindre än fem timmars sömn. Mitt i allt cyklade jag till Mobilia för att köpa på mig lite öl till kvällen, har varit sugen på öl hela veckan.

Efter duschen så öppnade jag första ölen och började klä på mig för klockan fyra skulle jag möta upp blivande Möllankollektivet på Coffe Point, Möllan. Det gick skitbra, Linus och Lexi hade inte tidigare träffats men de klickade direkt så det kommer att bli riktigt bra. Vi verkade alla ha samma förväntningar och regler för hur ett kollektiv ska fungera för allas trivsel.

Linus stack, jag och Lexi satt kvar några minuter innan vi gick till rondellen som ligger vid Folkets park och delade ett par öl tillsammans i denna underbara miljö, Möllan. Vi pratade om feminism, män, kvinnor, sexualitet, kollektiv, livet och hade det mycket mysigt.

Nu väntar lördagskvällen på ett besked om var jag ska ta vägen. Vi får se. Men några öl till blir det i alla fall. Ha det finast!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback