Senaste inläggen
Kategorier Arkiv Länkar
RSS 2.0


bloglovin

Jag sittkissar och jag står för det

Upptäckte under morgonen en grupp på Facebook, "Riktiga män sitter och kissar", och tänkte direkt att den måste jag bli medlem i. Ansökte om att bli medlem och blev accepterad. Den riktar sig till de män som sitter ner och kissar och även kvinnor som föredrar att män gör det. Anledningarna att sitta ner och kissa är många så det är bara att sätta sig.

Mitt sittkissande började redan i tidig ålder då min mamma var trött på att tvätta golvet och väggen bredvid toaletten som blivit nerstänkt av urin. Detta var i mina tidiga tonår, i alla fall innan jag fyllde femton år. Hon anlitade en väninna till att måla en liten skylt som mor fint ramade in och hängde ovanför toalettstolen, lagom så man såg den om man stod upp. Den föreställde en man som stod och kissade där man såg hur det stänkte och sen föreställde den en annan man som satt ner utan stänk, mannen som stod upp var överstruken av ett rött kryss och tavlan talade helt enkelt för sig själv. Önskar jag hade en bild på den, läser du detta mamma så skicka gärna en.

Åter till fördelarna. När man sitter ner och kissar tömmer man urinblåsan mer än vid stående urinering vilket enligt forskarna ger fördelar för prostatan och man minskar framtida problem. Man slipper stänk på golvet vilket skonar golvet, man slipper skvätt på ringen som gör att det går åt mer papper och man sparar tid då man inte behöver torka upp på diverse ställen efteråt.

Fördelarna med att stå och kissa är om du är på krogen eller annan mer allmän toalett som inte är fräsch att du slipper lägga skinkorna mot något snuskigt. Självklart också bekvämt när man är ute i det gröna. Andra fördelar är att man kan skriva i snön på vintern och man behöver inte dra ner byxorna om det är kallt. Men som ni ser kommer jag inte på någon fördel med att stå upp och kissa som man kan använda när man är på en fräsch toalett. De gånger jag står är på krogen, i skogen och på snuskiga offentliga toaletter.

Här är gruppen på Facebook: Riktiga män sitter och kissar.

Så snubbar, sätt er ner när ni kissar. Ett perfekt tillfälle att kolla era mail, Facebook, sms eller Twitter.



Kommentarer

Postat av: Mamma

:)) Självklart ska du få bilden så du publicera den!!!

2012-05-07 @ 21:00:08



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback